Search
Close this search box.
Jadogar Park Kohsangi
همرسانی این کتاب:
دربارۀ کتاب:

«جادوگر پارک کوهسنگی» متشکل از ۱۰ داستان کوتاه و بلند است که مضمون تمامی داستان‌های این اثر دغدغه‌های فکری و مشکلات ریز و درشت زندگی زنان است. قهرمانان این‌قصه‌ها اغلب زنانی هستند که بین سال‌های ۶۰ و ۹۰ زندگی می‌کنند و جغرافیای قصه‌ها نیز اغلب شهر مشهد ایران است.

زن‌های این مجموعه داستان، افرادی هستند گریزان از انفعال و همگی در تلاشند تا شرایط زندگی را به نفع خود تغییر دهند. زنان شجاعی که پای تمامی آرزوهای‌شان می‌ایستند. در مسائل عاطفی و احساسی بسیار جسورانه و در عین‌حال صادقانه عمل می‌کنند. در مسیر این افت و خیزها، گاه به سختی شکست می‌خورند اما دوباره بلند می‌شوند و لنگ لنگان و کورمال کورمال به مسیرشان ادامه می‌دهند. گاهی هم تسلیم می‌شوند و سکوت می‌کنند اما این سکوت هم درس‌هایی را به ضد قهرمان می‌آموزد و این است که گاهی اوقات تحول شخصیت برای ضد قهرمان است که اتفاق می‌افتد.

داستان‌های این مجموعه که با زبانی بسیار ساده و با درنظرگرفتن تمامی عناصر داستانی اعم از فضا، لحن، دیالوگ‌های ساده، شخصیت‌پردازی‌های خاص و در عین‌حال شفاف نوشته شده، همگی حاصل رویارویی مستقیم نویسنده با توده‌ی مردم و آشنایی کامل او با ادبیات، ذهنیت‌ها و دغدغه های آن‌هاست و از همین روست که امکان بیشترین همذات پنداری را برای خوانندگان به وجود می‌آورد.

جادوگر پارک کوهسنگی مجموعه‌ای است درهم‌تنیده از امید و ناامیدی، پلشتی و زیبایی که خواندنش اشک و لبخندی توأمان را برای خواننده به ارمغان می‌آورد و در عین حال او را در کوچه‌پس‌کوچه‌های خراسان می‌چرخاند تا طعم گس نوستالوژی را تقدیم حافظه‌اش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان