Search
Close this search box.
Ronmaye Ketab

نشر مولانا و انجمن سخن مراسمی را برای رونمایی دفتر «آسمان را ورق بزن با من» نخستین دفترشعر سعدالله حقیار در شهر استانبول برگزار نمود.

در این مراسم که شماری از شعرا، نویسندگان و فرهنگیان و فرهنگ‌دوستان حضور داشتند، ابتدا مصطفا فطرت و حدیث مظهر، دوکودک مهاجر در صحبت‌های کودکانه‌ی شان توقعات خود را از نویسندگان و شاعران مطرح نمودند و تعهد گرفتند که نویسندگان و سرایندگان به کودکان مهاجر بیشتر توجه نمایند.

ذبیح فطرت، مدیر نشر مولانا، در مورد دفتر شعر سعدالله حقیار،‌ وضعیت ادبیات فارسی، نیاز به تولید و افزایش تولید آثار سخن گفت و تصریح نمود که وضعیت ادبیات فارسی در افغانستان بشدت نگران کننده است و نیاز احساس می‌شود که کارهای بیشتری در این مورد صورت گیرد. او برگزاری چنین همایش‌ها را در بیرون از کشور، فرصت مغتنم خواند.

         

 

         

ظهور مظهر، مسوول انجمن فرهنگی سخن ضمن آنکه اهداف آن انجمن را توضیح داد، فرصت‌های فعالیت ادبی در بیرون از کشور را مهم و نیازمند حمایت بیشتر دانست. او در مورد زوایای زندگی سراینده این دفتر و همچنین درون‌مایه و محتوای نخستین دفتر شعر آقای حقیار سخن گفت و تولید این اثر را رویداد مهم فرهنگی در جامعه‌ی مهاجرین خواند.

پوهاند دکتور عبدالقیوم قویم، نویسنده، شاعر و استاد دانشگاه کابل در پیام تصویری اش، با شادباش گویی چاپ دفتر شعر حقیار، از کارهای ادبی او قدردانی کرد و نکات مهمی ازین اثر را برجسته و کاربرد ادبیات عامیانه را در دفتر مذکور، کار با ارزش توصیف نمود.

        

 

لیلی غزل، از سرایندگان نامدار کشور با شادباش گویی چاپ این کتاب به آقای حقیار به برخی نکات قوت این کتاب مانند برگزیدن نام زیبا و تمرکز روی حوزه‌ی عرفان، از برخی نکات ضعف آن نیز یادآوری و توجه به اصلاح آن را، گامی در جهت غنابخشی اثر عنوان کرد.

       

انوشه عارف از سرایندگان زبان فارسی، تولید اثر ادبی در روزگار تاریک مسلط شده بر کشور ما را، یک گام با ارزش توصیف نمود و به بازخوانی این اثر پرداخت و او نیز به برخی نکات ضعف و قوت اثر اشاره و خواستار گرایش سراینده به رویکرد جدید شد.

       

وحید توحیدی، سراینده و روزنامه‌نگار، هیله پیکان از اعضای انجمن فرهنگی سخن، نقیب خطیبی، دکلماتور خوش الحان و فرهاد رسولی از اعضای انجمن فرهنگی سخن، اشعار  آقای حقیار را دکلمه کردند که مورد توجه و استقبال حاضران قرار گرفت.

         

 

       

 

       

 

         

نشر مولانا و انجمن فرهنگی سخن با اهدای تندیسی، از تلاش آقای حقیار در تولید این اثر قدردانی و ستایش نمودند.

در پایان بخش اول مراسم، سعدالله حقیار، سراینده دفتر شعر «آسمان را ورق بزن با من» در صحبت مفصل خود با قدردانی از اشتراک کنندگان و سخنرانان و دکلمه‌های اجرا شده، از نقدهای وارد شده بر اثرش قدردانی کرد و آن را برای بهبود کارهایش موثر خواند. او به دلایل و عوامل گرایش اش به ادبیات اشاره کرد و اذعان داشت که با تعهد در زمینه‌ی ادبیات به کارهای بیشتری مبادرت خواهد ورزید.

         

در پایان همایش به علاوه امضای کتاب، ترانه‌هایی توسط قیس معروف و حبیب دانش نیز اجرا گردید که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

       

 

       

 

       

 

دفتر شعر «آسمان را ورق بزن با من» نخستین مجموعه‌ی شعر سعدالله حقیار از سرایندگان کشور است که در آن صدو بیست غزل جا داده شده و از سوی نشر مولانا با قطع و صحافت زیبا به چاپ رسیده است. در حاشیه این مراسم، آثار چاپ شده از سوی نشر مولانا نیز به نمایش گذاشته شد.

اشتراک گزاری از این طریق:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان