Search
Close this search box.
Manocher-Faradis

منوچهر فرادیس متولد ۱۶ مرداد/ اسد ۱۳۶۶ هجری خورشیدی در منطقه‌ی کارته چهار کابل است. در ولایت‌های بلخ و کابل در افغانستان و شهر پیشاور پاکستان تا صنف دوازدهم درس خوانده است و دیپلم کامپیوتر دارد. در مقطع کارشناسی از دانشگاه ابن سینا و در مقطع کارشناسی ارشد/ ماستری علوم سیاسی از دانشگاه آزاد واحد کابل فارغ التحصیل شده است و از سال ۱۳۸۴ تاکنون در عرصه‌ی ادبیات فعال است. نخستین رمانش “سال‌ها تنهایی”  نام دارد.  دومین رمانش روسپی‌های نازنین و رمان سومش با نام “خداحافظ عاشقی” توسط نشر زریاب منتشر شده‌اند و به چاپ‌های متعدد رسیده است. در کنار نوشتن رمان‌های فوق از او مقاله‌هایی در معرفی و نقد آثار نویسندگان افغانستان در رسانه‌های چاپی و الکترونیکی داخلی و خارجی به نشر رسیده اند.

از منوچهر فرادیس سفرنامه‌ای به‌نام “از آسه‌مایی تا دماوند” منتشر شده که شرح سفرش به ایران در پاییز ۱۳۹۲ است.‌ رمان ” آقای نویسنده و قاتل مهربان” پنجمین کتاب اوست که نوشتن آن رو به پایان است.

در کنار این فعالیت‌ها، از دوازده سال بدینسو مدیریت نشر زریاب را به عهده دارد. نشر زریاب یکی از ناشران برتر افغانستان است و تا کنون ۸۰ عنوان کتاب توسطِ این نشر منتشر شده است. آوازه‌ی این نشر به بیرون از افغانستان نیز رسیده است. در سالِ ۱۳۹۷ در نمایشگاه کتاب فارسی زبانانِ بدون سانسور به عنوان ناشر نمونه و برتر از افغانستان به پاریس دعوت شد.

فرادیس دو بار به صورت رسمی به ایران دعوت شده است و بار دوم برای سخنرانی در شبِ ره‌نورد زریاب، که از سوی مجله بخارا به مدیریت علی دهباشی برگزار شده بود، شرکت کرد.

اشتراک گزاری از این طریق:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان