Search
Close this search box.

خانۀ مولانا در زمینۀ فرهنگ، ادبیات، تاریخ و هویت فعالیت می‌کند.

بازخوانی تاریخ و ارایه آن به‌صورت مجموعه درس‌گفتارها، بخشی از کار ما است که در این زمینه برنامۀ «سرزمین ما» را بنا نهاده ایم.
بزرگ‌داشت و معرفی آیین‌های باستانی و جشن‌های نیاکانی که به مرور زمان بنا به هر عاملی از تقویم‌ سرزمین ما حذف گردیده است، بخش دیگری از برنامه‌های خانۀ مولانا است.
معرفی شخصیت‌های تاریخی دورۀ باستان، میانه و معاصر با تمرکز بر این‌که نقش آنان در تاریخ سرزمین ما چقدر قابل اهمیت بوده است و همین‌گونه چه تأثیرگزاری‌ای داشته اند، از دیگر گستره‌های کاری خانۀ مولانا است. در این راستا تولید مجموعۀ «نام‌آوران» حوزه‌های مختلف را با برجسته سازی نقش زنان تاریخ ساز، روی‌دست داریم.
راه اندازی درس‌گفتارهای “پیامبر عشق” به هدف معرفی زندگی و اندیشۀ مولانا جلال‌الدین محمد بلخی بخش دیگری از کار ما است.
پاس‌داشت از شخصیت‌های حوزۀ فرهنگ، ادبیات و هنر  با خوانش اندیشه و آثار آنان به هدف توضیح و معرفی بیشتر شان باز دیگر کارهای خانۀ مولانا است.

یادبود از مناسبت‌های گوناگون تاریخی و یادآوری از روزهای بزرگ‌داشت شخصیت‌های فرهنگی ـ ادبی و هم‌چنین بزرگ‌داشت از زادروزهای آنان با راه اندازی برنامه‌های ویژه از دیگر برنامه‌هایی است که خانۀ مولانا به آن می‌پردازد.

راه اندازی جایزه‌های ادبی از جمله نخستین جایزۀ ادبی بین‌المللی مولانا به عنوان نخستین جایزۀ ادبی کار مشترکی است از سوی خانۀ مولانا با برخی نهادهای ایرانی.

خانۀ مولانا از شما سروران گرامی انتظار ارائه دیدگاه، نظریات و انتقادات سازنده و هم‌چنین همکاری را دارد. برای همکاری با خانۀ مولانا از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی آن، می‌توانید تماس بگیرید.

[email protected]

اشتراک گزاری از این طریق:

یک پاسخ

  1. من به عنوان دانش آموخته رشته روابط بین الملل دانشگاه تهران، همکار با خانه حضرت مولانا در بخش های علمی، فرهنگ و اجتماعی می باشم. و از معلومات علمی این سایت می‌خواهم استفاده ‌نمائیم و داشته های علمی خود را شریک این نهاد می سازم.
    ممنون تان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان