Search
Close this search box.
صادق عصیان

محمد صادق عصیان، شاعر، نویسنده و مولانا شناس و استاد دانشکدۀ زبان و ادبیات دانشگاه بلخ به عمر پنجاه سالگی در آلمان چشم از جهان فروبست.

محمد صادق عصیان در سال 1352 هجری خورشیدی در بلخ بدنیا آمد و تا مقطع کارشناسی ارشد در بخش زبان و ادبیات فارسی، آموزش دید و از اوایل سال 1380 خورشیدی به عنوان استاد در دانشکدۀ زبان و ادبیات دانشگاه بلخ به تدریس پرداخت.

آقای عصیان در کنار سرایش شعر، پژوهش‌هایی در حوزۀ ادبیات و مولانا شناسی انجام داد و در تربیت دانشجویان در دانشکدۀ زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بلخ، تلاش فراوان نمود. او در کنار تدریس در دانشگاه یکی از اعضای رهبری انجمن نویسنده‌گان بلخ و هم‌چنین از اعضای ارشد انجمن قلم و عضو فعال نهادهای مدنی بلخ بود.

محمد صادق عصیان پس از تسلط طالبان بر افغانستان، تن به مهاجرت داد و در آلمان ساکن شد و در طی دو سال گذشته از بیماری مهلکی رنج می‌برد که سر انجام بامداد روز یکشنبه دوم میزان/مهر 1402 خورشیدی در آلمان چشم از جهان فروبست.

هیئت رهبری خانۀ مولانا درگذشت این شاعر، نویسنده و مولانا شناس نامدار کشور را خدمت خانواده و بستگان ایشان و جامعۀ فرهنگی افغانستان تسلیت عرض نموده، روانش را شاد و یادش را انوشه میخواهند.

اشتراک گزاری از این طریق:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان