Search
Close this search box.
Abdul Hamid Mubarez

عبدالحمید مبارز درکابل زاده شد و آموزش‌های اولی را در لیسه‌ی استقلال به پایان رساند و سپس دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری را فرا گرفت و پس از آن در مرکز تربیه‌ی ژورنالستان فرانسه در روزنامه‌ی فرانسوا پاریژن و در شعبه‌ی رادیو تلویزیون پاریس دوره‌ی ستاژ اش را سپری کرد. آقای مبارز پیش از آنکه در سال 1989 افغانستان را ترک و مجبور به مهاجرت شود، باالترتیب به عنوان مدیر مسوول روزنامه‌ی دولتی انیس، معاون آژانس خبری باختر، مدیر روابط فرهنگی و سپس مشاور پارلمانی وزارت اطلاعا ت و فرهنگ، رییس آژانس خبری باختر، والی ولایت‌های بامیان، لوگر و نیمروز و هم‌چنان معین سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش کار کرد.

عبدالحمید مبارز آموزش دیده‌ی رشته‌ی حقوق و علوم سیاسی بود که سال‌ها در کنار پرداختن به کار روزنامه‌نگاری، به نوشتن چندین اثر نیز مبادرت ورزید. از آقای مبارز به عنوان یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در ترویج آزادی بیان و حمایت از رونامه‌نگاران یاد شده است.

آقای مبارز هشت اثر نوشته و بیش از هزار و پنجصد مقاله از وی در رسانه‌های داخلی و بیرونی منتشر شده است. او درسال‌های اخیر دچار بیماری شد و سرانجام بروز 19 فروردین/حمل سال 1403 هجری خورشیدی چشم از جهان بست.

مسوولان خانۀ مولانا درگذشت ایشان را به خانواده‌ی گرامی اش، جامعه‌ی رسانه‌ای و فرهنگی افغانستان تسلیت عرض نموده، روانش را شاد و یادش را گرامی می‌دارند.

 

اشتراک گزاری از این طریق:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان