Search
Close this search box.
Haydari-Parti-01

انجمن دریچۀ سخن با حضور شماری از چهره‌های فرهنگی، شاعران و نویسندگان طی مراسمی زیر نام (آفتاب در آیینه) از چهارمین سال‌روز درگذشت استادحیدری وجودی، یادبود بعمل آورد.

در این مراسم که در شهر استانبول ترکیه برگزار گردیده بود، به بررسی ابعاد مختلف شخصیت استاد حیدری وجودی پرداخته شد و از او به عنوان آخرین نماینده‌ی مکتب عرفانی کابل یاد کردند.

خدیجه بهرامیان به نمایندگی از انجمن دریچۀ سخن، از حضور اشتراک کنندگان قدردانی و یادبود از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی را مسوولیت مهمی خواند که باید به آن پرداخته شود.

ظهور مظهر از نویسندگان جوان کشور به معرفی استادحیدری وجودی پرداخت و به کارکردهای او اشاره کرد و در سخنرانی اش از حیدری وجودی به عنوان شاعر عارف و عارف وارسته یاد کرد و از خدمات او و میراث بجا مانده اش به مثابه‌ی راهی یادآوری نمود که باییست ادامه داده شود.

سعدالله حقیار، لیلی غزل، نقیب‌الله خطیبی، انوشه عارف، حبیب دانش و آرزو پیکان هرکدام ضمن یادبود از کارنامه‌ها، شخصیت و ابعاد زندگی استاد حیدری وجودی، او را الگوی خوبی برای شاعران و نسل امروز خواندند که بدون هیاهو کارهای بزرگی انجام داده است. آنان همچنان اشعاری از استاد وجودی و سرودهایی از خودشان را نیز خواندند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

فیض محمد عثمانی به پدیده‌ی عشق در اشعار استاد وجودی پرداخت و تصریح کرد که نسخه‌ی پیچیده از سوی استاد حیدری، عشق، همان گمشده‌ی سرزمین ما است که باید به آن متوسل شویم. او حیدری وجودی را انسان وارسته، درویش و صوفی پاک نفسی خواند که ادامه راهش امر ضروری است.

قیس معروف از آوازخوانان جوان کشور نیز، آهنگ‌هایی را روی اشعار استاد حیدری اجرا کرد و سپس مستند (آیینه‌دار عشق) که از سوی خانۀ مولانا بمناسبت چهارمین سال‌روز درگذشت استادحیدری وجودی تهیه شده بود، پخش شد. 

اشتراک گزاری از این طریق:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فراخوان